دیدگاه شرع اسلام را در باره برداشتن موی ابرو و صورت بیان کرده و به مضرات و آفات بهداشتی و پزشکیای اشاره دارد که در نتیجه این کار حاصل میشود. نویسنده در آغاز معنای لُغوی کلمه «النمص» (باریککردن ابرو) را که صراحتاً در روایات از آن نهی شده است، بازگو کرده و اقوال ابن اثیر، نووی، فیروز آبادی، ابن منظور و زمخشری را در این باره نقل میکند. وی باریکنمودن ابروها را در اسلام جایز نمیداند و دو دسته دلیل قرآن و سنت پیامبر را در این زمینه ذکر میکند، در بخش سوم کتاب فتاوای علما و دانشمندان بزرگ معاصر را در مورد برداشتن موی ابروها بیان میکند و در پایان این عمل را از دیدگاه پزشکی بررسی کرده و اثرات سوء آن را به بدن ذکر میکند.